Skupno prevoženo: 2950 km
Skupni čas na turah: 7 h 45 min
Skupna višinska razlika: 1.150 m
Skupna dolžina: 19 km
Ob cca 12 sva bila v Romuniji, v Oradei. Čakalo naju je še nekaj ur vožnje čez ne prav lepa naselja. Nekje vmes sva se ustavila na kavi. Poleg kave sva dobila še spontani nastop neke lokalne pihalne godbe, ki je mimo potovala z linijskim avtobusom iz Italije
Nastop sva vzela za dobrodošlico v Romuniji in se odpeljala proti Turdi, cilju današnjega dne. Turda je v Transilvaniji, ki je bila pred letom 1918 del Ogrske, oziroma Avstro-Ogrske monarhije.
Po rudniku sva se odpeljala pogledat še sotesko Cheile Turzii, ki je nekaj kilometrov iz Turde. Pogledala sva si oba konca soteske, zmanjkalo pa je časa, da bi jo prehodila
Cel dan sva imela sončno, proti večeru pa je začelo grmeti ravno, ko sva iskala hotel. Našla sva ga v centru Turde. Najdražji hotel na celem izletu, pa še vedno poceni za naše razmere.
Zjutraj sva zapustila hotel Potaissa (ime ima po rimskem imenu za Turdo), si ogledala lokalno tržnico, malo skočila na turistične informacije in se odpeljala proti hribom.
Zapustila sva tudi Transilvanijo in prispela v zgodovinsko pokrajino Moldavija. Najin cilj je bil turističen kraj Durău, ki se nahaja v gorskem masivu Ceahlău. Masiv je del vzhodnih Karpatov.
Med vožnjo je bolj ali manj nalivalo in v tako je bilo tudi, ko sva prispela v Durău. V kraju je vse polno hotelov in lokalov, vse skupaj pa v tem dežju ni prišlo do izraza. Žal sva morala opustiti najine pohodne načrte.Poiskala sva si hotel in vanj prišla ravno ob uri, da sva lahko videla prvi gol Južnokorejcev proti Nemcem. Drugače pa je tu precej turistični kapacitet, ki pa trenutno niso kdo ve kako zasedene. Midva sva prenočila v hotelu Lacu Roșu.
Dejansko grad z njim nima prav dosti skupnega, je pa Vlad Tepes večkrat prečkal sotesko, katere vhod nadzoruje grad.
Kraj leži ob vznožju skupine Bucegi (Munții Bucegi), ki je del južni Karpatov. Plan za naslednji dan je namreč bil, da se z gondolo zapeljeva na dobrih 2000 m visoko planoto in od tam opraviva turo na Omu (2.505 m), najvišji vrh skupine Bucegi.
Tukajšna gondola je obratovala, midva pa sva si od zunaj pogledala še grad Peles, ki je bil zgrajen konec 19. stoletja za romunskega kralja.Najin cilj za jutrišnji dan je bila skupina Făgăraș (Munții Făgăraș) v južni Karpatih. Skupina oziroma gorovje Făgăraș je znano tudi kot Transilvanske Alpe. Midva sva imela za večer plan, da nekje ob cesti najdeva penzion, kjer bova večerjala in prenočila,
Plan za naslednji dan je bil najbolj atraktiven na celem izletu. Gorska cesta Transfagaraš velja za najlepšo gorsko cesto na svetu. Cesto je dal v prvi polovici 70. let prejšnjega stoletja zgraditi Nicolae Ceaușescu, dolga je 90 km.
Midva sva se takoj po zajtrku odpravila na Transfagaraš. Imela sva namen prevoziti le severni del ceste, do prelaza pri jezeru Bâlea (Lacul Bâlea).
Vreme nama seveda ni služilo. Kmalu sva vozila v taki megli, da je bila vidljivost le nekaj metrov. A to še ni vse. Kmalu za nekim ovinkom s stojnicami sva naletela na cestno zaporo,Kaj pa sedaj? Zapeljala sva se do stojnic vprašat kaj je s cesto. Pa so rekli domačini, da cesta v bistvu ni zaprta. Zapeljala sva nazaj in se prebila mimo zapore ter odpeljala naprej.
In tudi tu nihče ne spoštuje te, kao zapore, google pa ve zanjo. V totalni megli sva nadaljevala in od najlepše gorske ceste nisva imela nič. Na prelazu je najdaljši cestni tunel (884 m) v Romuniji.Na drugi strani je bila vidljivost malo boljša, malo sva se razgledala in se vrnila nazaj. Najin cilj je bilo jezero Bâlea. Od tu sva imela namen narediti turo. Do koče ob jezeru (Cabana Bâlea Lac) sva bolj tipala kot videla.
Lilo je tako, da sva bila tiste tri metre od parkiranega avta do vhoda v kočo čisto mokra. Dežnika tu ni imelo smisla odpirati, ker bi ga močan veter odnesel.
Skoraj tri ure sva ždela v koči in čakala, da se vreme toliko popravi, da bova lahko skočila na Vânătarea lui Buteanu (2.507 m). Na radarski sliki na telefonu se območje z dežjem ni in ni hotelo premakniti stran od nas.In potem vendarle, neha deževati. Hitro sva se opremila in začela s turo. Veter je bil močan zato sva dežnika pustila v avtu. Tudi dež se je kmalu vrnil, a ne več tako silovito.
In vendarle nama je uspelo in stopila sva skoraj na vrh Romunije. Moldoveanu, najvišji vrh Romunije, ki je od tu oddaljen nekaj ur hoje, je namreč le 37 m višji od najinega današnjega vrha.
Zapeljala sva se v mesto Sibiu, zadnjo postajo najinega potovanja. Kot vsa mesta na tem koncu, tudi Sibiu deluje zelo urejeno, drugače kot je z mesti severneje.
Privoščila sva si večerjo v etno restavraciji v centru mesta in nato poiskala hotel v predmestju. Večer je minil v spremljanju tekme osmine finala.Naslednji dan naju je čakala le še deset in pol ur trajajoča vožnja domov.
Kljub slabemu vremenu je ogledna tura uspela. Romunija je mešanica dobrega in slabega. Veliko revščine in propadle infrastrukture na eni strani, na drugi pa urejena mestna središča in cvetoči turistični centri. Vsekakor je vredna obiska.
Spisal Tomaž










Ni komentarjev:
Objavite komentar