Monti e mare Corsica, 11. - 26.6.2022

Gorniška skupina PD Rašica
udeleženci: Jana, Marjan, Gašper, Marko, Milena, Nevenka, Klavdija, Sandi, Tomaž, Deja, Stane, Ana, Matjaž, Nataša
trajanje: 83 h
višinska razlika: 12.000 m
dolžina: 160 km

Monti e mare Corsica, 16 dni gora in plaž. Ideja za gorniško potovanje je padla leta 2017, na avtobusnem izletu na Korziko. Tokrat smo šli z dvema kombijema, nabralo se nas je 14 udeležencev. V petek, petnajst do enajstih smo se zbrali v Podsmreki pri Brezovici in krenili na pot.

1. dan

Po italijanskih avtocestah smo se malo pred peto zjutraj pripeljali v Livorno. Postavili smo se v vrsto za trajekt in se malo čez šesto nanj vkrcali, ter malo čez osmo odpluli proti Bastiji.

Dobre 4 ure in pol je trajala plovba in končno smo stopili na korziška tla, za 11 udeležencev je bilo to prvič. Odpeljali smo se proti severozahodni regiji Balagno, do vasice Aregno na dobrih dvesto metrih višine. Tu smo parkirali in začeli z našim prvim pohodom.

Cilj je bila vasica Sant'Antonino. Vasica je kot orlovo gnezdo, ki se drži granitnega vrha skoraj 500 m nad morsko gladino. Sant'Antonino je ena najstarejših vasi na Korziki in ena najvišje ležečih vasi v Balagnu.

Uličice, pokriti prehodi in hiše se zlivajo s skalo. Z ostankov starega gradu je čudovit pogled na ravnino in morje. Vasica je tudi na seznamu najlepših francoskih vasic (Les Plus Beaux Villages de France), na tem seznamu sta samo dve korziški vasici.

Za razliko od leta 2017 so bili skoraj vsi lokali zaprti, čeprav smo bili tu v istem času kot takrat. Vseeno smo našli lokal kjer smo se ustavili na naši prvi pietri na potovanju. Nato smo sestopili nazaj v Aregno in se odpeljali v vasico Monticello do naših apartmajev za naslednjih šest nočitev.

Na hitro smo se namestili, nato pa skočili še v bližnji L'Île-Rousse, v Leclerc po prvih nakupih. Po nakupih smo skočili še na našo prvo korziško plažo, Bodri, zahodno od L'Île-Roussa. Po plaži smo se vrnili v apartmaje in si v glavnem apartmaju pripravili večerjo, pri pripravi je eno glavnih vlog igrala salamoreznica.

Fotografije Tomaž, 1. dan

Fotografije Matjaž, 1. dan

Fotografije Marjan, 1. dan

Relive, 1. dan

2. dan

Plan za nedeljo je bil Capu di a Veta, 703 m visok vrh nad mestecem Calvi. Po zajtrku smo se odpeljali v Calvi, 13 nas je šlo s kombijema, Sandi pa s kolesom.

Ja, s seboj smo imeli tudi eno kolo. Mi smo kombija parkirali na parkirišču na začetku Calvija. Mahnili smo jo proti našemu vrhu in v precejšnji sopari sopihali v breg.

Med potjo so se nam odpirali vedno lepši razgledi in po dveh urah in pol smo bili na vrhu kjer smo srečali Sandija, ki je na vrh prišel z druge strani.

Capu di a Veta ima res izreden razgled, na Calvi, na celotni Balagno in na gore v notranjosti, med njimi tudi nekaj vrhov, ki smo jih obiskali v naslednjih dneh.

Po uživanju na vrhu smo sestopili na Sandijevo stran gore, a nismo šli direktno v Calvi. Po grebenu smo nadaljevali do cerkve s kipom Marije, od koder je še lepši razgled na Calvi.

Od tu smo sestopili v Calvi, do kombijev in se nato zapeljali še do citadele. Ta je iz časov, ko je Korziki vladala Genovska republika. Na vhodu v cidatedlo je spomenik Krištofu Kolumbu, za katerega se v Calviju hvalijo, da je rojen pri njih.

Iz cidatede smo se odpeljali na obrobje Calvija, kjer smo zjutraj videli, da ob cesti pečejo piščance. Naročili smo si jih za domov in čas priprave izkoristili, da smo skočili še na plažo Arinella.

Kasneje smo se vrnili po po piščance in se odpravili domov na večerjo.

Fotografije Tomaž, 2. dan

Fotografije Matjaž, 2. dan

Fotografije Marjan, 2. dan

Relive, 2. dan

3. dan

Prišel je eden od vrhuncev potovanja, Monte Cinto, najvišji vrh Korzike. Lotili smo se ga s severa. Zapeljali smo se v dolino Asco, vse do smučišča Haut Asco na višini 1420 m.

Tu smo začeli z našo turo, tu gre tudi GR20 in tu je začetek 4. etape. Pot se najprej nekoliko spusti, da doseže potok Tighiettu. Nato se pot drži potoka, vse do lesenega mosta čez potok.

Od mostu naprej smo se vzpenjali po skalah, kjer je težavnost med 1. in 2. stopnjo, na nekaterih mestih so v verige. Ko smo se dvignili čez vse skalne stopnje, smo prišli na peščeno pot pod stenami dvatisočaka Capu Borba.

Pokazal se je vrh Monte Cinta, ki pa je bil še precej daleč. Hodili smo po čudoviti gorski pokrajini, v nekaterih grapah je bilo še kar nekaj snega. Po dobrih treh urah so se nam začeli odpirati razgledi na sever proti Calviju.

Spet smo prišli do skalne stopnje, ki nas je pripeljala do sedla  Pointe des Eboulis (2.607 m). Odprli so se nam razgledi na jug, spodaj se je lepo videlo jezero Calacuccia.

Privoščili smo si daljši postanek, nato smo nadaljevali proti vrhu in s tem zapustili GR20, ki gre s sedla proti jugu, do koče Tighjettu, kjer se konča 4. etapa.

Naša pot je šla gor in dol po skalah in balvanih in točno opoldne smo stopili na najvišji vrh Korzike. Vreme super, razgledi fantastični.

Tri četrt ure smo uživali na vrh, potem pa sestopili po poti pristopa. Po 10-ih urah in pol smo se vrnili na izhodišče. Preoblekli smo se in segli v hladilni torbi, ki smo ju imeli vsak dan v kombijih.

Po hidraciji je sledila vožnja nazaj v Monticello z mislijo, da si moramo nekje omisliti večerjo. Med vožnjo nismo imeli sreče, lokali ob cesti niso imel neke pametne ponudbe.

Tako smo nazadnje pristali v L'Île-Rousse in glej ga zlomka, naleteli smo na picerijo Asco. Pice so bile dobre, cene povsem zmerne, razen piva seveda, ki je povsod po Korziki med 8 in 9 evrov za veliko pivo.

Fotografije Tomaž, 3. dan

Fotografije Matjaž, 3. dan

Fotografije Marjan, 3. dan

Relive, 3. dan

4. dan

Dan za sprostitev. Nekateri so ostali v apartmaju, Sandi je odšel na kolesarsko turo, nekaj pa se nas je namenilo na lokalni hrib, Monte Sant' Angelo (561 m).

Zapeljali smo se mimo vasice Corbara in parkirali ob cesti nad vasico Pigna. Kakšnih 300 metrov vzpona nas je čakalo, ki smo jih premagali v slabi uri.

Spet smo ujeli lepe razglede, čeprav so se kmalu začele poditi meglice okoli nas. Nedaleč stran je bila naša vasica iz prvega dne, Sant'Antonino. V daljavi pa cilj drugega dne, Capu di a Veta.

Sestopili smo nazaj do parkiranih kombijev, kjer smo se srečali s Sandijem in se skupaj zapeljali na ogled Corbare.

Sledil je obisk Leclerca, tokrat smo si omislili že pripravljeno hrano iz kar pestre ponudbe. Po kosilu smo odšli na plažo Algajola, kjer smo v pogon spravili sup, ki smo ga tudi imeli sabo.

Celo popoldne smo bili na plaži Algajola, večer pa smo preživeli v apartmaju ob praznovanju obletnice poroke.

Fotografije Tomaž, 4. dan

Fotografije Matjaž, 4. dan

Fotografije Marjan, 4. dan

Relive, 4. dan

5. dan

Spet dan za konkretnejšo turo, na vrsti je bil Monte Astu (1.535 m). Rotherjev vodniček obljublja enega najlepših pohodov na Korziki. Zjutraj smo se zapeljali v slikovito vasico Lama (513 m), kjer smo parkirali.

Skozi Lamo smo se sprehodili do označene stezice. Kmalu smo imeli lep razgled z viška na vasico, a tudi Monte Cinto ni bil prav daleč. Prvo uro smo hodili v senci, nato se pot obrne na vzhodno, sončno stran. Hodili smo po res čudoviti pokrajini.

Vmes smo šli skozi gozdiček štirih kostanjev in nato kmalu prišli do zavetišča du Prunincu. Tu smo videli zakaj je ta tura tako čislana. Zavetišče leži ob atraktivnih balvanih bele in roza barve, prav neverjetno.

Tudi naprej narava ni razočarala, raznorazne skalne skulpture, rože, panorama in krave, ki so se pasle same sredi ničesar. Višje smo naleteli tudi na zastavice za gorski tek, ki je moral biti tu pred kratkim.

Na koncu nas je čakal še skalni del in po dobrih treh urah smo bili na vrhu. Da je bil tu pred kratkim res gorski tek je potrdilo pol palete vode v plastenkah in pol palete praznih plastenk. Po fotografiranju in uživanju v izrednih razgledih smo sestopili.

Pot je bila enaka pristopu. Spet smo se ustavili pri zavetišču, nato pa še pod štirimi kostanji kjer smo si privoščili daljši postanek in pomalicali. Še urica sestopa in bili smo nazaj v Lami.

Že zjutraj smo nekateri zamerkali infrastrukturo za hidracijo in sedaj smo jo šli preveriti. Prijeten lokal sredi vasi pa je nudil tudi hrano. Pice recimo med 11 in 13 evrov.

V redu smo si rekli, pa rešimo še problem kosila za danes. Res fascinantna tura, slikovita vasica, prijeten lokal in dobre pice.

Za finale dneva smo se ustavili še na novi plaži, na vrsti je bila plaža Lozari ob poti nazaj v naše apartmaje.

6. dan

Še bolj konkretna tura nas je čakala v četrtek, zadnji dan pred selitvijo. Odpeljali smo se skoraj do Calvija nato pa na jug, mimo letališča Sainte-Catherine in naprej v hriboviti del, do koče Bonifatu (540 m).

Tu smo parkirali in se pripravili na turo. Pridružila se nam je psička, ki ob jutrih očitno čaka prve pohodnike, saj je odšla z nami na turo.

Nekaj časa gre pot po cesti, nato pa se razcepi. Tu je Pietra, kot smo psički dali ime, čakala kam bomo zavili, saj očitno pozna obe poti.

Mi smo zavili proti koči Piobbu. Spet smo hodili po čudoviti pokrajini, po slikovitem borovem gozdu. Pietra je pot seveda poznala, vedela je tudi kje je možnost, da se odžeja.

Višje se gozd konča in kmalu je sledila koča Piobbu (1520 m). Tu gre spet GR20 in koča predstavlja konec 1. in začetek 2. etape. Zato je ob koči tudi kamp z urejenimi sanitarijami in tuši.

Pietra nas je tu zapustila, mi pa nismo nadaljevali po GR20 temveč smo jo mahnili na sedlo Bocca di Tartagine (1852 m). Od tu gre neoznačena stezica na Monte Corono (2144 m).

Levo od nas je bila že dolina Asco in ne tako daleč stran tudi Monte Cinto. Naš cilj pa je bil tudi ne tako daleč stran, pa vendar je po brezpotju trajalo skoraj uro, Capu Ladroncellu (2145 m).

Tudi Capu Ladroncellu ni na GR20, gre pa ta malo pod vrhom in tu smo se ji priključili. Gor in dol smo napredovali proti sedlu Bocca Innominata.

Vmes smo bili priča helikopterskemu reševanju pohodnika, ki si je poškodoval nogo. Do sedla se kar vleče in tu se pot končno začne spuščati, vse do koče Carrozzu (1270 m), kjer se konča 2. etapa GR20.

Tudi tu je poleg koče še manjši kamp, deklariran čas med obema kočama pa je 6 ur in pol in toliko smo porabili tudi mi, po sicer nekoliko alternativni poti čez Monte Corono in Capu Ladroncellu.

Tu smo naleteli na najcenejše pivo celotnega potovanja po Korziki, pietro blanche smo pili za rekordnih 6 evrov. Po postanku sta nas čakali še dve uri sestopa do izhodišča.

Tura je bila toliko dolga, da nam drugič in zadnjič na potovanju ni uspelo skočiti še na plažo. Ker pa na turo nismo odšli čisto vsi, nas je ob prihodu v apartma že čakala večerja.

7. dan

Naše bivanje na severozahodu se je končalo in napočil je čas za premik na zahod. Sandi je startal ob 7h na kolesu, kar je pomenilo 91 km in 1250 m višinske razlike.

Ostali smo krenili malo pred osmo in se zapeljali le v center L'Île-Roussa. Tu smo si vzeli nekaj časa za ogled mesta, kavo in nakupe spominkov.

Sledil je že zadnji obisk Lecrelca v L'Île-Rousse in nato smo se odpeljali. Spet skoraj do Calvija, mimo letališča in nato čez sedlo Bocca di Marsolinu proti zahodu.

Naredili smo krajši ovinek do mesteca oziroma vasi Galéria in njene plaže. Klasični dve uri je bilo namenjeno plaži, nato pa nadaljevanje proti Portu.

Naslednje sedlo na ozki cesti je bilo Bocca di Palmarella. Cesta je vijugala naprej vse do sedla Bocca a Crocce (269 m) kjer smo parkirali.

Tu je bila po programu planirana tura na Punta Castellacciu (585 m) in Monte Senino (618 m), a to bi pomenilo 650 m višincev v silni vročini, kar ni imelo nobenega smisla.

Namesto tega smo se sprehodili na razglednik nad sedlom, nato pa smo se ustavili še v lokalčku na sedlu. Sledilo je nadaljevanje vožnje v Porto, do naših apartmajev za naslednji dve noči.

Imeli smo manjše apartmaje kot na prvi lokaciji, a na uporabi smo imeli veliko teraso z zidanim žarom. Odložili smo se, da žar uporabimo naslednji dan, teraso pa smo vseeno uporabili za večerjo z dobrotami iz vseh naših kuhinj.

Tudi ta dan je bilo kopanje, eni so šli že pred večerjo na sladkovodno kopanje, drugi pa po večerji na plažo Porto.

8. dan

Čakal na je Capu d'Orto 1294 m, eden vrhuncev izleta leta 2017. Da se izognemo vročini smo se iz apartmajev odpravili že ob 5h. Vožnje do izhodišča ni veliko. Cesta pelje vedno višje nad morjem mimo čudovitih rdečih skalnih struktur.

Imenujeo se Calanques de Piana in so na Unescovem seznamu svetovne dediščine. Malo pred vasico Piana smo parkirali pri nogometnem igrišču. Prvi del poti je potekal po prijetnem borovem gozdičku. Višje pa čudovite skalne strukture rdečkaste barve.

In fantastični razgledi na obalo. Ob pol devetih smo že stali na vrhu Capu d'Orta, skoraj 1300 m nad morjem in Portom. Tokrat smo imeli s seboj bluetooth zvočnik in zabava se je lahko pričela in je trajala debelo uro.

Sestopili smo po približno isti poti in se že v precejšnji vročini vrnili do parkiranih kombijev. Zapeljali smo se v vasico Piana (352 m), ki je tista druga na seznamu najlepših francoskih vasic. Privoščili smo si postanek za ogled vasice in za hidracijo.

Nato bi se lahko odpeljali nazaj v Porto na mestno plažo, a fora je bila obiskati vsakič drugo plažo. In tako smo šli na plažo Ficaghjola. Do nje iz Piane pelje strma in ozka cesta, kjer se je kar izziv srečevati z nasproti vozečimi.

Parkirali smo na parkirišču od koder je treba še 800 dolžinskih in kakih 100 višinskih metrov peš. Plaža je v majhnem zalivčku, ki je eden redkih z avtom dostopnih zalivov v Calanques de Piana. Ob strani je bilo nekaj starih ribiških koč, pogled na zaliv Porto je bil spektakularen.

Klasični dve uri smo si vzeli za kopanje in poležavanje na plaži. Nato smo se vrnili v apartmaje oziroma na teraso, čakal nas je piknik. Žar mojster je zakuril, ostali smo naredili vsak nekaj in na koncu smo imeli krasen piknik. Minila je polovica potovanja in naslednji dan nas je spet čakal premik.

9. dan

Zjutraj smo spakirali in se odpravili na pot, 13 s kombijem, Sandi pa že pred nami s kolesom. Prvi cilj dneva je bil Col de Vergio, korziško Bocca à Verghju. S 1477 m nadmorske višin je to najvišji prelaz Korzike.

Čez prelaz gre tudi GR20 v svoji 6. etapi. Počakali smo Sandija in se skupaj odpeljali do bližnjega smučišča Castellu di Vergio, kjer smo naredili postanek za kavo.

Sandi se je od tu odpeljal proti Corteju, mi pa smo nadaljevali do prkirišča v borovem gozdu pri Maison Forestiere de Poppaghia. Tu je bil začetek pohoda proti še enem vrhuncu iz leta 2017, visokogorskem jezeru Lac de Nino (1743 m).

Nekaj časa smo hodili še po borovem gozdu, sledilo je nadaljevanje po žgočem soncu. Če smo pogledali nazaj smo videli Monte Cinto, oziroma cel masiv od Paglia Orbe do Monte Cinta. Dobri dve uri smo potrebovali do razglednega platoja nad jezerom.

In razgled je čudovit. Jezero sredi travnikov, v ozadju pa gore, med njimi tudi naš bodoči cilj, Monte Rotonda. Spustili smo se do teh travnikov, kjer se je pasla skupina konj. Izkazalo se je, da so ti konji kar nadležni. Navajeni ljudi fehtajo za hrano in z gobci brskajo po nahrbtnikih, če nisi pazljiv.

Prepoznajo pa dobrega vodnika in mu sledijo brez vajeti. Da smo lahko v miru pomalicali smo se na koncu umaknili nazaj na plato. Po dobri uri smo sestopili nazaj do izhodišča, kjer smo si v senci borov na klopcah privoščili osvežitev z vsebino hladilnih torb.

Med vožnjo naprej smo spet opazovali prosto živeče pujske, ki jih je tu okoli Col di Vergia vse polno. Naš naslednji cilj pa je bilo sladkovodno kopanje pod mostom Ponte Alto. Pod mostom so čudoviti tolmunčki in kar težko je bilo najti takšnega, kjer ni že polno ljudi.

Po kopanju pa nas je čakala vožnja v mesto Corte, nekdanjo prestolnico Korzike. Apartmaje smo imeli prav v centru mesta in kar nekaj časa smo rabili, da smo našli stavbo z našimi apartmaji.

Apartmaje smo imeli v stari stavbi, kjer je v prvem nadstropju hotel, na vrhu pa naši apartmaji. 111 stopnic je bilo do njih. Namestili smo se in povečerjali. Nekaj nas je jedlo doma, nekaj jih je šlo v mesto.

Že cel izlet so nas pestili prehladi, verjetno posledica klime v avtu. Zato smo si omislili posebno zdravilo, ki smo mu rekli gru20. Poleg tega je bilo treba improvizirati glede plana.

10. dan

Sklenjeno je bilo, da gremo ta dan na malo lažjo turo. Do prizorišča tragične nesreče slovenskega letala iz leta 1981. Tura je sicer lažja, vožnje pa je bilo veliko.

Iz Corteja do letališča Napoleon Bonaparte pri Ajacciu je bilo ura in pol vožnje, potem pa še debela ura vožnje na jug med hribe, do sedla Col de Saint-Eustache (995 m), kjer je bilo naše izhodišče.

Ko smo se pripeljali smo ravno videli skupino Francozov, ki so začeli s pohodom. Ti so videli naše registrske tablice in so nas kasneje, ko smo jih prehiteli pozdravili s slovenskim "dober dan".

Pot je markirana, označeno je tudi, da vodi proti prizorišču letalske nesreče. Najprej smo šli na vrh Monte San Pietro (1400 m). Nato smo se odpravili proti jugozahodu, saj je prizorišče nesreče kakšnih 10 minut od Monte San Pietra.

1.12.1981 ob 8:53 je letalo Inex Adria, DC-9 YU-ANA, z levim krilom trčilo v balvan in se raztreščilo. Umrlo je vseh 180 ljudi na krovu in tako je to najhujša letalska nesreča v slovenski zgodovini.

Na usodnem balvanu je z rdečim krogom označeno mesto trka, na balvanu je tudi spominska plošča, nanj je prislonjen tudi del krila. Nasproti balvana je imitacija cerkve iz bližnje vasi, kjer je bila takrat provizorična mrliška vežica.

Tu so tudi vpisne knjige in v eno izmed njih smo se vpisali tudi mi. Ob povratku smo spet srečali skupino Francozov in bili deležni slovenskega na svidenje. Vrnili smo se do parkirišča na izhodišču.

Tu smo srečali še enega Francoza, ki je opazil slovenske tablice. Ta je bil motokros navdušenec in nam je razlagal kako navija za Tima Gajserja. Mi smo nazaj grede poiskali še cerkev, kamor so po nesreči  nosili posmrtne ostanke in na kateri je tudi spominska plošča.

Nazaj grede je bil v planu tudi obisk Ajaccia. A porabili smo preveč časa, kazalo je, da je v Ajacciu precej gneče in tako smo ga pustili za kdaj drugič. Obiskali smo le Lecrerc Ajaccio, ki je bil ob naši poti in se nato vrnili v Corte.

Tokrat je šla v mesto na večerjo druga skupina. Šli smo tja, kamor so šli prejšnji dan oni, na glavni trg v mestu, Place Paoli, v restavracijo Pascal Paoli, sredi trga pa stoji spomenik Pascalu Paoliju.

Vse skupaj ni čudno, Pascal Paoli je bil edini predsednik Korziške republike, med letom 1755, ko so se osamosvojili od Genovske republike in 1769, ko je Korziko zasedla in priključila Francija.

Ker je klima v kombijih na dolgi vožnji do prizorišča letalske nesreče stanje s prehladi le še poslabšala, smo med večerjo sklenili, da bo naslednji dan pavza in ne bo pohoda.

Fotografije Tomaž 10. dan

Fotografije Matjaž, 10. dan

Fotografije Marjan, 10. dan

Relive 10. dan

11. dan

Zjutraj je prišlo do spremembe in smo se namenili v sotesko Restonico, kjer bomo šli vsaj do jezera Lac de Melo. Frazo "jutri bo pavza" smo tako dodali na seznam korziških laži in se odpeljali v Restonico.

Tam kjer pobirajo vstopnino smo morali tudi parkirati, saj kombijev ne pustijo do najvišjega parkirišča. To je pomenilo dodatnih 200 višinskih metrov do zgornjega parkirišča, ki smo jih naredili po levi strani potoka Restonica, da smo se izognili poti po cesti.

Od zgornjega parkirišča smo nadaljevali do pastirskega stanu in od tam naprej po zahtevnejši poti do jezera Lac de Melo (1711 m). Nekateri so šli samo do tu, nekateri pa smo nadaljevali še do jezera Lac de Capitellu (1930).

Jezero Capitellu je po mnenju nekaterih najlepše na Korziki in je zelo priljubljena izletniška točka. Tudi tokrat je bilo tako, saj so se gor in dol vile množice ljudi. Privoščili smo si malico in ugotovili, da je med nami šepetalec kavkam.

Ob sestopu smo se ustavili v pastirskem stanu na hidraciji, nato pa smo se vrnili do kombijev in pohodno opremo zamenjali za kopalno ter se s parkirišča spustili do tolmunčkov Restonice.

Po namakanju smo se vrnili v Corte in hoteli kar direktno na večerjo v Pascal Paoli pa so nam razložili, da kuhinja dela šele od 7h zvečer. 11. dan smo bili na Korziki pa se še nismo navadili tega.

Nič hudega, rezervirali smo mizo za 14 ljudi in še dobro, da smo jo. Ta dan je bil namreč svetovni dan glasbe, Fête de la Musique. Na trgu je bil kulturni program in če ne bi imeli rezervirane mize, bi za večerjo gladko izviseli.

To je bil naš zadnji večer v Corteju. Naslednji dan nas je čakala selitev na jugovzhod in še prej tura na Rotondo, drugi najvišji vrh Korzike. Kar škoda, da smo morali relativno kmalu v apartmaje na počitek.

Glavna ulica v Corteju je bila zaprta za promet, vse polno je bilo ljudi, glasba se je razlegala od vsepovsod. To je trajalo globoko v noč in nam je malo kratilo spanec.

Fotografije Tomaž 11. dan

Fotografije Matjaž, 11. dan

Fotografije Marjan, 11. dan

Relive, 11. dan

12. dan

Spet zgodnje vstajanje, vsaj za del ekipe. Za turo na Rotondo se nas je zbralo za en kombi. Spet smo se zapeljali v Restonico, parkirali smo parkirišče nižje kot dan prej pri mostu Pont du Timozzu (990 m).

Parkirišče je pravzaprav prostor na ovinku za dve vozili. Prva ura je potekala po gozdu in ko smo prišli na bolj odprt teren se je pokazalo, da imamo najslabše vreme do sedaj na celotnem potovanju.

Bilo je oblačno, a še vedno je bila kar dobra vidljivost in predvsem ni nič kazalo na dež. Kakšne tri ure smo rabili do jezera Lavu del'Oriente (2061 m).

Jezero se nahaja v zanimivem amfiteater vrh katerega kraljuje Rotonda. Okoli jezera pa so mehki travniki in žuboreči potočki.

Malo nad jezerom sem ugotovil, da mi danes ne gre, prehlad je terjal davek. Marjan je prevzel vodenje, jaz pa sem obrnil nazaj do travnikov in ob enem od potočkih naredil kakšno uro pavze nato pa sestopil do kombija.

Ostala ekipa je med tem nadaljevala proti vrhu. Po koluarju desno od vrha in nato na sam vrh kamor so prišli v štirih urah in pol. Razgledov niso imeli idealnih, vseeno pa so videli vsa okoliška jezera, razen Lac di Melo, ki je skrito pod pobočji Rotonde.

Vrnili so se po poti pristopa in po skupno desetih urah zaključili turo. Odpeljali smo se nižje po soteski, do parkirišča kjer je bil parkiran drugi kombi. Pri tolmunčkih smo se pridružili preostali ekipi pri kopanju.

Prav veliko časa sicer nismo imeli, saj nas je čakal premik proti Porto-Vecchiu. Dve uri smo rabili do našega kampa Golfo di Sogno, kjer smo imeli najete tri hiške.

Pričakovali bi, da bodo te hiške skupaj, pa temu ni bilo tako. Dve sta bili blizu, ena pa precej stran in tako je v naslednjih dneh po kampu po potrebi med našimi hiškami vozil kombi taksi,

13. dan

Zjutraj nas je najprej čakal check-in na recepciji, ki je bila prejšnji večer zaradi pozne ure že zaprta. Sledile so čestitke slavljenki in nato vožnja proti današnjem cilju.

Obiskat smo šli dve plaži na jugozahodu otoka. Najprej smo obiskali naši lokalni trgovini na bližnjem krožišču, nato vožnja proti zahodu. Na začetku vožnje je padlo celo nekaj kapelj dežja, prvih na našem potovanju.

Napovedano je bilo izboljšanje in da pridobimo čas smo se na poti ustavili na kavi. Nadaljevali smo do sedla Bocca di Curali (100 m), kjer smo parkirali.

Najprej nas je čakalo 3 km pešačenja po makadamski cesti, a drugače ne gre, cesta je preslaba za vožnjo. Med hojo se je vedno bolj kazal Lion de Roccapina, skalna struktura v obliki leva.

Po slabih štiridesetih minutah smo prišli do plaže Roccapina. Kopanje tu smo odmislili in šli najprej do genovskega stolpa od koder je razgled na plažo Roccapina in plažo d`Erbaju na drugi strani.

Sestopili smo na drugo stran do plaže d`Erbaju in si tu privoščili kopanje. Po kopanju smo se po drugi poti vrnili do ceste in po njej šli nazaj do izhodišča.

Odpeljali smo se povsem na jug, do mesta Bonifacio, ki leži na severni obali Bonifacijevega preliva, ki ločuje Korziko in Sardinijo. Mesto je zgrajeno v zalivu Bonifacio, ki je podoben fjordu in je in edino pristanišče na jugu Korzike.

Južna obala Korzike v okolici Bonifacia je zgrajena iz belega sedimentnega krednega apnenca, iz katerega je narava izklesala nenavadne skulpture. Te skulpture so mestoma previsne in tudi del mesta stoji na previsu.

Preostanek popoldneva smo izkoristili za ogled mesta in za večerjo. V naše hiške smo se vrnili ob 9h zvečer.

14. dan

Po štirinajstih dneh smo že čutili utrujenost in tako smo plane za naskok na Monte d'Oro (2.389 m) opustili. Namesto tega smo šli v hribe severozahodno od ravnine okoli Porto-Vecchia.

Najprej smo se ustavili na razgledni točki ob cesti na višini 900 m. Od tu je bil lep razgled, videli smo tudi zalivček pri našem kampu, v daljavi pa se je lepo videla Sardinija.

Nadaljevali smo do jezu  in jezera Ospedale, Jezero vsebuje 3 milijone m³ pitne vode za okrepitev oskrbe s pitno vodo Porto-Vecchia in celotnega turističnega območja, ki ga obdaja. Samo jezero je postalo turistična točka znotraj Ospedalskega gozda.

Od jezera smo se zapeljali naprej, do parkirišča kjer je izhodišče za slap Piscia di Gallo, ki se napaja z vodo iz jezera Ospedale. Mi do slapu nismo šli, ustavili pa smo se v prijetnem lokalčku La Cascade na kavi.

Nekaj jih je tu ostalo tudi po kavi, drugi pa smo se zapeljali do bližnjega sedla Bocca d'Illarata (991 m), kjer smo imeli izhodišče za naskok na Punta di u Diamante (1227 m).

Majhna višinska razlika je tu precej varljiva stvar. Pot je označena z možici in gre čez zelo divjo pokrajino, kjer je marsikje potrebno prebijanje čez skale. Plezarija je nekje do II. težavnostne stopnje.

II. težavnostno stopnjo obljublja tudi vodniček. Težava nastopi tik pod vrhom, ko težavnost naraste na dobro III. stopnjo. Rekli smo si, dovolj je, za teh nekaj metrov ne bomo tvegali nezgode in si čestitali za "osvojen" vrh.

Vrnili smo se na sedlo. Bili smo zelo zadovoljni, uspela nam je divja, brezpotna tura, tehnično najtežja na celotnem potovanju. Vrnili smo se do parkirišča pri La Cascade pobrati naše preostale člane.

Programa za danes pa še ni bilo konec. Z vožnjo smo nadaljevali do vasice Zonza do prelaza Col de Bavella (1218 m). Tu so bila vsa parkirišča polna in komaj smo našli dve parkirni mesti precej po sedlom, da smo si malo razgledali okolico.

Čudoviti konci so tu in zanimivi hribi, ki pa bodo morali počakati na morebitni naslednji obisk Korzike. Z vožnjo smo nadaljevali do naslednje atrakcije, Cascades de Polischellu.

Gre za cel niz kaskad oziroma slapov in tolmunčkov pod njimi. Vsega skupaj jih je 17. Mi smo šli le do druge in se tam ustavili za kopanje.

Po kopanju smo z vožnjo nadaljevali do naslednjega sedla Bocca di Larone (608 m). Spet smo se ustavili in malo poslikali okolico.

S sedla je sledil spust do morja in do glavne ceste Bastia - Porto Vecchio. Ob cesti smo naredili še postanek za kopanje na plaži Canella, nato pa smo se vrnili proti našim hiškam.

Na krožišču pred kampom smo se ustavili še toliko, da je del ekipe nabavil pečene piščance, klobase in krompir za večerjo, preostanek ekipe pa si je večerjo skuhal v hiškah.
15. dan

Vrnili smo se v Bonifaciu. Cilj pohoda je bil rt Capu Pertusato, najjužnejšo točko otoka. Od tu do Sardinije je le 12 km morja. Do rta je po začetnem vzponu 5 km bolj ali manj ravninskega dela po apnenčasti planoti nekje 90 m nad morjem.

Razgledi nazaj proti Bonifaciu so ves čas fantastični. Na rtu je vojaški radar in cerkev, ki jo obnavljajo, z rta je čudovit razgled na Sardinijo, na obali rta pa je fantastična plaža z otočkom v obliki napol potopljene ladje.

Po obveznem terminu kopanja smo se vrnili v Bonifacio in šli pogledat stopnice aragonskega kralja( Escalier du Roi d'Aragon). Kamnito stopnišče je vklesano pod kotom skoraj 45° v navpično 82 m visoko apnenčasto pečino in je sestavljeno iz 189 stopnic.

Z morja je videti kot temna poševna črta, od blizu pa kot kamnita cev. Po legendi so stopnišče izkopale čete aragonskega kralja Alfonsa V. v eni sami noči, med neuspešnim obleganjem Bonifacia leta 1420.

V resnici se stopnišče spušča do naravnega izvira in jame, ki se nahaja na dnu stopnišča in verjamejo, da so jo izkopali frančiškanski menihi dolgo preden so čete Alfonza V. stopile v Bonifacio.

Po ogledu stopnic se smo se vrnili v naše hiške v kampu. Pripravili smo si večerjo in še malo posedeli, prav bučno pa na zadnji večer ni bilo.

16. dan

Zadnji dan ni bilo programa, le pakiranje in pot domov. Nekateri smo izkoristili zgodnje jutro za kopanje na plaži kampa.

Ko smo spakirali in se odjavili v kampu smo se odpeljali proti Bastiji. Tam smo se vkrcali na trajekt do Livorna in se od tam odpeljali v Ljubljano, kamor smo prišli sredi noči.

Uspelo nam je noro dobro potovanje.