Berchtesgadenske Alpe in Salzkammergut, 1.- 4. 9. 2011

trajanje: 6h 20 min
višinska razlika: cca 850 m

3. dan
Koča Hochalm 1786 m, Salzburger Hochthron 1853 m, Berchtesgadener Hochthron 1972 m, Stöhrhaus 1894 m
trajanje : 7h
višinska razlika: cca 480 m vzpona, 1500 m sestopa

4. dan
Schafberg 1782 m, Hallstatt 512 m
trajanje : 4h + 45 min
višinska razlika: cca 1300 m vzpona, 370 m sestopa

Tokratni avtobusni izlet v Alpe je bil planiran v Berchtesgadenskih Alpah in v Salzkammergutu. Zaradi pokrivanja z križarjenjem po Jadranu, ki ga prav tako organizira PD Rašica je bilo udeležencev za manjši avtobus, točneje 25.

V četrtek ob 5h zjutraj nas je šofer Peter odpeljal iz Ljubljane proti Avstriji. Po slabih štirih urah vožnje smo prispeli v Bad Dürrnberg pri Halleinu, kjer je eden od mnogih avstrijskih rudnikov soli. Sol so tu kopali že Kelti 5 stoletij pred našim štetjem. Po rimskem obdobju morske soli so rudniki dobili nov zagon v srednjem veku. Ogled rudnika poteka 200 metrov pod zemljo in 800 metrov v notranjosti rudnika. Zgodovina rudnika je predstavljena skozi zgodbo nadškofa Wolfa Dietricha Von Raitenau. Ker je rudnik tik ob avstrijsko-nemški meji smo pod zemljo šli v Nemčijo in se vrnili v Avstrijo.

Po ogledu rudnika smo se odpeljali v Nemčijo, v Oberzalzberg na ogled orlovega gnezda, ki ga je Martin Borman dal zgraditi Hitlerju za 50. rojstni dan. Do orlovega gnezda vozijo posebni avtobusi, na zgornji postaji pa smo se skozi tunel podali do dvigala, ki po 124 metrih pripelje v orlovo gnezdo. To je danes restavracija Kehlsteinhaus. Mi smo se povzpeli do bližnjega vrha Kehlstein in se sprehodili po krožni poti, ki malo potipa greben Mannl, po katerem sva s Primožem lani hodila med prvo ogledno turo.

Z ogledi smo s tem za prvi dan končali, vrnili smo se v Avstrijo in večer zaključili v odlični piceriji blizu našega penziona. Naslednji dan smo šli zopet v Nemčijo in se z ladjico zapeljali po Königssee. Vožnja je bila enosmerna, do kapele sv. Bartolomeja. Povratek je bil namreč po razgledni poti čez planino Kuhroint. Vreme je zopet zdržalo, le rahlo je deževalo ob sestopu. Dan smo zaključili z obiskom pivnice v Berchtesgadnu.

Tretji dan je bilo na sporedu prečenje grebena masiva Untersberg. Peš smo se odpravili iz penziona do spodnje postaje gondole na Untersberg. Bilo je najlepše vreme vseh dni, kot na ogledni turi lani in lahko smo uživali v razgledih na vse strani. Po grebenu smo prečkali avstrijsko-nemško mejo in po počitku v Stöhrhaus sestopili v romarski kraj Maria Gern, kjer nas je čakal Peter z avtobusom. Dan smo spet zaključili v pivnici v Berchtesgadnu.

Zadnji dan smo se odpeljali v Salzkammergut, pokrajino polno jezer. Menda jih je skupaj čez 70. Ustavili smo se ob jezeru Wolfgangsee v kraju Sankt Wolfgang. Peš smo se odpravili na goro Schafberg na katero je ravno zaradi razgleda na številna jezera speljana zobata železnica. S to železnico smo se odpeljali nazaj v dolino. Ker je bilo v vagonih zelo vroče so udeleženci z zbiranjem podpisov skušali doseči kopanje v Wolfgangsee. Primož je bil neomajen, program ne dopušča postanka.

Zato smo se takoj odpeljali proti Halstattu, mestecu ob istoimenskem jezeru. Z zobato vzpenjačo smo se dvignili na Salzberg, razgledno točko in izhodišče za obisk najstarejšega rudnika soli na svetu, starega več kot 3000 let. Rudnika nismo obiskali temveč smo peš sestopili po slikoviti poti v center Hallstata, ki je s svojo arhitekturo navdušil udeležence.Po postanku v mestu smo se odpravili proti domu in bili ob 11h zvečer v Ljubljani.

Vse skupaj smo na izletu 8 krat prečkali avstrijsko-nemško mejo in uporabili 10 različnih prevoznih sredstev; vlakec, leseni tobogan, splav in tekoče stopnice v rudniku soli, dvigalo na orlovem gnezdu, ladjico na Königssee, gondolo na Untersberg, zobato železnico na Schafberg, zobato vzenjačo na Salzberg nad Hallstattom in avtobus.