Bartelmann, 17. 3. 2012

udeleženci: Janez, Mitja, Primož, Jovan, Radoš, Dragica, Edo, Miha, Tomaž
trajanje: 6 h 50 min
višinska razlika: cca 1400 m

Mesec je prišel naokoli in čas za novo turo gorniške skupine. Nabralo se nas je 9 gornikov, ravno prav za kombi. Bolezen je nekoliko oklestila udeležbo, med drugim je manjkal tudi Boštjan, ki sem ga nadomeščal pri vodenju.

Cilj Bartelmann, turno smučarski vrh na avstrijskem Koroškem, stran od prevladujočega potovalnega trenda tega dne, Planice. Štartali smo ob 5h zjutraj izpred sedeža društva in na gorenjski avtocesti je že bilo opazno število avtobusov in civilnih ter gasilskih kombijev.

Jutranjo kavo smo si privoščili na bencinskem servisu pri Radovljici, kjer je bila naša edina udeleženka deležna ponudb planiških "junakov" v stilu "če maš cviček si loh moja".

S prihodom v karavanški tunel se je promet občutno zredčil in mimo Beljaka in Špitala ob Dravi smo brzeli po avtocesti in jo zapustili pri izvozu za Sovodenj (Gmünd in Kärnten). V tem prijetnem mestecu so v majhnem mlinu od leta 1948 do 1950 izdelovali avtomobil Porche 356 in jih izdelali približno 50.

Iz Sovodnja smo se mimo hribovskih kmetij odpeljali do kmetije Stranner in na višini 1079 parkirali. Po poti 559 smo jo ubrali proti grebenu Bartelmanna in skoraj 500 višinskih metrov hodili po gozdni cesti, vse do manjše planšarije. Tu smo zagrizli v strm greben, ki se je kar kmalu položil.

Snega je bilo ravno toliko, da se nam je občasno zoprno udiralo, za turno smuko pa je bilo snega premalo. V sončnem in toplem vremenu smo po treh urah prilezli na vrh Bartelmanna in se na vrhu zadržali skoraj uro.

Sestopili smo po isti poti, cestne okljuke pa smo krajšali s pomočjo GPS sledi. Za zadnjo bližnjico sva se odločila samo midva z Mitjo, ostali pa so imeli na zadnjem ovinku krajše izpopolnjevanje iz orientacije. Ko smo bili končno vsi pri kombiju in smo se pakirali za odhod, sem predlagal ogled muzeja porschejev v Sovodnju.

A ideja pri vseh ni padla na plodna tla, tehnična kultura nekako ni zanimala vseh, zato smo jo mahnili nazaj proti Sloveniji. Izlet smo zaključili v gostilni Gorenc v Kranju.