Wilde Kreuzspitze / Picco della Croce, 10.-11. 8. 2013

Wurmaulspitze / Cima di Valmala 3022 m,
Wilde Kreuzspitze / Picco della Croce 3132 m

PD Rašica
udeleženci:  Mirjana, Milena, Marjeta, Jovan, Janez, Jana, Marjan G., Maks, Ana, Silva, Jan, Vasja, Robert M., Jože, Vida, Irena, Robert P., Mihela, Edo, Tomaž, Radoš, Ivan
skupno trajanje: 14 h 50 min
skupna višinska razlika: cca 2500 m

Tokratni vikend smo preživeli v odlični družbi Vodniškega odseka PD Rašica. Dva kombija in osebni avto so dvaindvajset grl odpeljali v Zillertalske Alpe. Ob 5.00 h smo izpred društva krenili po gorenjski avtocesti, skozi karavanški tunel, naprej do Špitala, Lienza v Italijo, natančneje v Pustriško dolino.

Mimo Brunecka smo do izhodišča, velikega parkirišča v kraju Vals prispeli ob 9.50 h, si nadeli gorniške oprave in ob 10.15 h pričeli s turo.

Sprva smo hodili po široki poti, bližnjici asfaltirane ceste po kateri je za 2.50 eure lokalna taksi služba vozila »jate« turistov na bližnjo planino Fane Alm / Malga Fane. Kmalu smo prišli do prej omenjene, najlepše planine Južne Tirolske, ki leži na višini 1739 m.

Idilična planina, »usajena« med travnate dvatisočake, »posuta« z lesenimi kočami pred katerimi ti postrežejo z domačimi dobrotami. Prvobitnost starinskih, lesenih koč in travnate okolice je nekoliko skazila le množica turistov, ki je planini dajala priokus industrije.

Sprva makadamska cesta, proti koncu pa lepo uhojena planinska pot nas je ob vodi s tisočerimi slapovi kmalu pripeljala do Brixner Hütte / Rifugio Bressanone, do koče na 2300 m nadmorske višine, v kateri imamo rezerviran polpenzion.

Privoščili smo si dobro uro dolgo pavzo, se napojili, nakrmili in odpočili. Ob 13.00 h se nas je petnajst odpravilo naprej na 3022 m visoki Wurmaulspitze / Cima di Valmala.

Po ozki ne prestrmi poti smo ob pogledih na bližnje Blickenspitz / Cima di Vista 2988 m, Wilde Kreuzspitze / Picco della Croce 3132 m in kasneje na Hochfeiler / Gran Pilastro 3510 m počasi „nabirali“ višino. V ključih smo se preko sedla ob 15.10 h vzpeli na naš današnji tritisočak. Sledila je obvezna pavza za uživanje v razgledih, za fotografiranje in za »dolivanje goriva«.

Sestopili smo po isti poti in se brez posebnosti ob 17.00 h vrnili v  Brixner Hütte. Sledila je dobra ura »afngunca« na terasi pred kočo in okoli pol sedmih nenavadna, vendar okusna večerja. Juhi je sledila glavna jed sestavljena z plasti krompirja, na kateri je bila obilna plast slanine na njej pa sta se bohotili dve na oko pečeni jajci.

Noč so nam popestrili »domači« mladci, ki so cele ure ob pijači dvorili mladima natakaricama. Očitno jih je omenjena »rabota« precej udobrovoljila saj so se pozno »priguncali« spat. Po dobti uri hihitanja, oponašanja domačih živali in »zganjanja« lokalnih vragolij so končno pospali.

Nedeljskemu poznemu ustajanju je ob 6.30 h sledil zajtrk in ob 7.10 h odhod proti 3132 m visokemu Wilde Kreuzspitze / Picco della Croce. Sprva smo hodili v senci in preko potoka počasi prešli na skalnat svet katerega je že grelo sonce. Po melišču smo preko snega ob 8.45 h dosegli Rauchtaljoch / Passo Val di Nebbia 2808 m visoko.

Sledil je še zadnji del vzpona in kmalu smo se šopirili na novem tritisočaku.

Krasen razgledni vrh in jasno vreme sta nam omogočila »firbcanje« po okoliških Monte Cevedale 3769 m, Königspitze / Gran Zebru 3851 m, Monte Zebru 3735 in Ortler / Ortles 3907 m,

Marmolada 3343 m, Sass Rigais 3025 m, Piz Boe 3152 m,

Plattkofel / Sassopiatto 2969 m, Langkofel / Sassolungo 3181 m, Cima della Vezzana 3192 m …

Do sedla  Rauchtaljoch / Passo Val di Nebbia smo sestopili po isti poti, nato pa smo zavili desno mimo čudovitega gorskega jezera Wilder See / Lago Selvaggio 2538 m,

ter se spustili na Labiseben Alm / Malga Labiseben 2138 m, kjer smo si v družbi malih prašičkov privoščili okusno kosilo.Čakala nas je še ura in pol spusta do parkiranih avtomobilov in štiriurna vožnja domov.

Lepo vreme, dobra družba, krasna okolica z prelepimi dolinami, planinami in jezerom so nam polepšali dan in skupaj s tehnično nezahtevno potjo na oba tritisočaka »naredili« vikend nepozaben.