Hochschwab, 6.7.2014

Udeleženci: Marjeta, Jana, Marjan, Silva, Vasja, Robert, Tomaž, Nataša, Ivan
Dolžina: 9.15 h
Višinska razlika: cca 1600 m

V nedeljo zjutraj se je vodniški odsek PD Rašica pod Tomaževo taktirko  odpravil raziskovati gorsko skupino Hochschwab.

Šli smo mimo Maribora in Gradca, mesta Kapfenberg naprej skozi mestece Thörl proti SZ in se skozi St. Ilgen po dolini Buchberg pripeljali do večjega parkirišča pri gostilni Bodenbauer, 884 m visoko.

Ob 8.30 h smo pričeli hodit. Markirana gozdna cesta nas je po dolini Trawiestal pripeljala na planino Trawies kjer smo si 1234 m visoko v lepem sončnem vremenu privoščili krajšo pavzo. Pot številka 839 nas je peljala naprej proti zatrepu doline, kjer smo zavili levo v breg in ob 9.40 h prispeli na nekakšno sedlo oziroma manjšo izravnavo.

S sedla smo se v ključih vzpeli do skalnatega dela, pričetka varovane poti opremljene z nečim med železno lestvijo in stopnicami, nadalje z ograjo, verigami in skobami. Po moje precej preveč železja povsem po nepotrebnem.

Malo čez enajsto uro smo šli mimo bivaka Fleischer in ob 11.30 h dosegli naš današn ji cilj, 2277 m visoki Hochschwab, najvišji vrh istoimenske gorske skupine.

Vmes so nebo prekrili oblaki, zaradi česar smo po hitrem postopku odšli v bližnjo gorsko kočo Schiestlhaus. Sicer ekološko usmerjena in samooskrbna koča “oblečena” v ne prav posrečenem modernem arhitekturnem slogu nas je v 90 minutnem postanku “napojila in nakrmila”.

Odločili smo se, da sestopimo po poteh številka 801- 805 in 851, ki vodijo od koče proti severovzhodu, se po manjšem krogu obrnejo na zahod in se na neizrazitem sedlu (izravnavi) malce pod pričetkom varovane poti priključijo nazaj na že prehojeno pot številka 839.

Enkratni pogledi na okoliške vrhove in prelepo dolino so potrdili pravilnost odločitve, da se izognemo nepotrebnemu železju v primeru sestopa po poti vzpona.

Ob 17.45 h smo se vrnili k parkiranemu kombiju, si preoblekli prepotena oblačila in okoli 21.00 h v Ljubljani zaključili današnji izlet.

Spisal Robi

PS
Na “novo odkrita” skupina Hochschwabgruppe nam je nanudila čudovite razglede, in ponudila obilico novih vrhov. Za obisk vseh sicer ne bo časa, vendar se zaradi prelepe narave sigurno še vrnemo v ta “becirk”.